Eko pedagoģijā balstīta audiovizuālā laikmetīgās dejas izrāde “Brīvības bioloģija. Zuša stāsts”
25.februārī programmas “Latvijas Skolas soma” ietvaros Babītes vidusskolā pie 10.-12.klašu izglītojamajiem viesojās dejas teātra kompānija “ Stars’ Well” (Edgars Lipors, Lilija Lipora, Elīna Apsīte, Raivis Apsītis, Armands Kupčs, Kristīne Rublovska un Krists Krūzkops) ar eko pedagoģijā balstītu audiovizuālo laikmetīgās dejas izrādi “Brīvības bioloģija. Zuša stāsts”.
Tas ir stāsts par dabu un dabisko mūsos. Par pirmatnējību. Par to, ka mēs visi esam kopā un saistīti vienotā ekosistēmā – aļģes, zivis, ūdeņi, zeme, kukaiņi, putni, dzīvnieki un cilvēki. Mums visiem ir viena kopīga ieelpa un izelpa. Mēs katrs, tāpēc, ka esam piedzimuši, esam atbildīgi par savu kopējo māju – pasauli, un mēs esam līdzatbildīgi par plastmasa kalniem, okeānu un jūru mirušām zonām, upju aizsprostiem, skaņas un gaismas piesārņojumu, izzūdošām zivju, putnu un dzīvnieku sugām. Izrādes pamatā ir pasaulē tikpat kā izzudušas zivju populācijas Eiropas zuša stāsts – pilns noslēpumu, neizzinātā, un cilvēciskotas romantikas. Brīvības, kas ieslēgta bioloģiskā determinētībā. Ūdens pasaule mums apkārt – neredzama, bet klusi klātesoša. Izrāde iekustina skatītāju, liekot ķermeniski sajust izrādes stāstīto stāstu, kopīgo ieelpu un izelpu, kopīgo ritmu. Ķermeniska pieredze ir visnozīmīgākā, atmiņā paliekošākā pieredze – tā cilvēku saista ar viņa savvaļas būtību. Kustības prieks un apjausma mūs pietuvina dabiskajai sākotnei. Kustība ir bioloģiska un brīva, tajā ir daudz nejaušību, improvizācijas, tā ir klātesoša.
Izrādes veidotāju uzdevums ir – pavērt jaunu domāšanas kultūru – aicināt atgriezties pie savas dabiskās sākotnes, sajust sevi kā dabas un bioloģisku procesu daļu, būt vērīgam pret vietu, kurā dzīvojam un tiem, kas dzīvo līdzās. Aicināt nebūt vienaldzīgam pret pasaules ekoloģijas procesiem. Aptvert, cik ļoti mēs visi esam saistīti vienā ekosistēmas savienojamībā. Izrādes noslēgumā skatījāji tiek aicināti uz kopīgu sarunu.