Erasmus+ projekts “Behaviour & Well-being at School and in Real Life”
Šī gada 2. septembrī Babītes vidusskola uzsāka dalību starptautiskajā Erasmus+ projektā “Uzvedība un labklājība skolā un reālajā dzīvē”, sadarbojoties ar skolām no Francijas, Itālijas un Polijas.
Projekts tapa, jo pēc ilgstošas izolācijas COVID-19 pandēmijas laikā jaunieši aizvien biežāk saskaras ar problēmām, kas saistītas ar emocionālā un mentālā stāvokļa pasliktināšanos, sociālo distancēšanos un depresiju. Aktivitāšu galvenais mērķis ir analizēt šīs problēmas, apzināties šo problēmu cēloņus un mēģināt rast iespējamos risinājumus.
Projekta pirmā mobilitāte notika šī gada 3. – 8. novembrī Itālijas pilsētā Čezēnā, kur tikās visu četru dalībvalstu komandas. Pirmās mobilitātes tēma bija “Informētības veicināšana” (“Raising Awareness”), kuras mērķis bija apzināties un definēt esošās uzvedības un labbūtības problēmas, kas pastāv mūsdienu jauniešu vidū gan skolā, gan ārpus tās. Nodarbības notika divās partnerskolās Pascal Comandini un Versari Macrelli. Babītes vidusskolu šajā mobilitātē pārstāvēja pieci 11. klašu skolēni, kā arī pedagogs Diāna Ozčifte un skolas direktore Ilze Rozenberga. “Bija iespēja iegūt izpratni par kultūras daudzveidību un to, kā izglītības sistēmas atšķiras visā pasaulē, konkrēti vairāk iegūt izpratni par Itālijas izglītības sistēmu. Runājot ar skolas skolēniem un klausoties skolotājos, uzzināju vairāk par to, kādas ir viņu skolas/darba dienas, kādas ir kultūru atšķirības.” (Emīlija Strauta, 11.c)
Mobilitātes laikā Babītes vidusskolas izglītojamie dzīvoja itāļu viesģimenēs, tāpēc viņiem bija iespēja ne tikai gūt priekšstatu par Itālijas skolām un izglītības iestādēm, bet arī iepazīt itāļu ikdienas dzīvi un kultūru. “Dzīve viesģimenē radīja pilnīgi jaunu skatījumu uz vārdu “ģimene”. Bija patiess prieks pieredzēt vietējās itāļu tradīcijas un ieradumus, skatīties, kā dzīve Itālijā tik ļoti atšķiras no tās, kā mēs dzīvojam Latvijā. Viesģimenes iepazīstināja ar savu valsti un reģionu. Viesģimenes darīja pilnīgi visu, lai iekļautu mani savā ģimenē, apmeklējot dažādus ģimenes pasākumus, iepazīstot to radus, draugus utt.” (Marks Matīss Āboliņš, 11.c)
Uzturēšanās laikā notika dažāda veida saliedēšanas pasākumi, sporta un teātra aktivitātes, darbnīcas ar prezentācijām, kā arī izbrauciens uz gleznaino Marzabotto, kur bija iespēja piedalīties “La Scuola Pace” darbnīcā par Itālijas vēsturi.
“Bija tiešām daudzas interesantas aktivitātes, kuras parādīja, ka nav svarīgi, kāds ir cilvēks, ja pat cilvēkam ir kustību traucējumi, viņš var piedalīties jebkāda veida nodarbībās. Man mīļākā aktivitāte bija sēdošais volejbols, kur piedalījās pilnībā visi, neņemot vērā kustību traucējumus.” (Ralfs Galuza, 11.c)
Babītes vidusskolas jaunieši pavadīja daudz laika komunicējot ar jauniešiem no partnervalstīm, iepazīstot viņus, viņu kultūru, kā arī runājot par kopīgam problēmām. Tika iepazīta pilsēta Čezēna un tās apkaime. “Pavērojot itāļu attieksmi vienam pret otru, bija manāms, ka viņiem nesagādā grūtības pieņemt ikvienu. Lai gan paši itāļi Čezēnu mēdz saukt par “nekurienes vidu”, pilsēta mani pārsteidza ar savu sakoptību un attīstību, īpaši salīdzinot ar dažām citām lielākajām Itālijas pilsētām. Grūti bija pierast pie tā, ka Itāļiem katra maltīte ir svarīga, tāpēc tam tiek pievērsta liela uzmanība. Interesanti, ka brokastis viņiem pārsvarā ir saldas – visbiežāk tas ir kruasāns ar kafiju.” (Alise Taube, 11.c)
2025. gada aprīlī Babītes vidusskolā notiks nākamā projekta mobilitāte, kad uzņemsim mūsu draugus no Itālijas, Francijas un Polijas.