Piektdiena, 2024. gada 20 . septembris

Vārds diena: Ginters, Guntra, Marianna

LATVIJAS SKOLAS SOMA

Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas bērniem un jauniešiem. Tās mērķis ir, sākot ar 2018. gada septembri, nodrošināt katram mūsu valsts skolēnam iespēju vismaz vienu reizi mācību semestra laikā apmeklēt norises, kas dod iespēju klātienē iepazīt Latviju mākslas un kultūras norises (skatuves mākslā, mūzikā, vizuālajā mākslā, literatūrā, dejā, arhitektūrā, dizainā un kino), tai skaitā izzināt Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecības, Latvijas kultūrainavu, kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes, vēsturisko mantojumu un radošās industrijas, un kas saistītas ar mācību un audzināšanas darba saturu. 

“Latvijas skolas soma” veidota kā kompleksa, starpdisciplināra programma, kas apvieno resursus, lai stiprinātu jaunās paaudzes nacionālo identitāti, pilsoniskuma, valstiskās piederības apziņu, attīstītu kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, paaugstinātu izglītības kvalitāti.

2020./2021. mācību gada 1. semestrī Babītes vidusskolas izglītojamie izmantoja digitālo piedāvājumu. Bija iespēja noskatīties kinofilmas, animācijas filmas, izglītojošus raidījumus – kopumā 38.

2019./2020. mācību gada 2.semestra pasākumi Babītes vidusskolā veltīti teātra mākslai. Šajās teātra stundās izglītojamie atkal  papildināja savas zināšanas un ieraudzīja veidus kā attīstīt savu radošumu un veidot  redzējumu uz it kā ikdienišķām lietām.

2019./2020.m.g. 1.semestrī projekta programmas „Latvijas skolas soma ”ietvaros notika 26 pasākumi (1029 izgl.), 2.semestrī 6 pasākumi (726 izgl). Sakarā ar ārkārtas situācijas iestāšanos nebija iespējams realizēt visus plānotos pasākumus 2. semestrī.

_________________________________

2021./2022. MĀCĪBU GADS

LATVIJAS NACIONĀLĀ SIMFONISKĀ ORĶESTRA DIGITĀLIE KONCERTI BABĪTES VIDUSSKOLĀ

Babītes vidusskola arī 2021./2022. mācību gadā turpina izmantot “Latvijas skolas soma” programmas digitālo kultūras norišu piedāvājumu.

No 17. līdz 21. janvārim Mūzikasmācību priekšmetā tika izmantots piedāvājums no Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra.

Lai iepazīstinātu jauniešus ar simfonisko mūziku un tās pievienoto vērtību, skolēniem bija iespēja noskatīties koncertus no koncertlekciju cikla   “SIMFONISKAIS HITS AR GORAN GORA”. “Mocarts un Prokofjevs”, “Bēthovena pastorālā” un “Bēthovena pirmā” digitālie koncerti tika skatīti katrai klašu grupai atbilstošās tēmas ietvaros. Pēc digitālo koncertu noskatīšanās, izglītojamie spēj saskatīt būtiskākās atšķirības 18. un 20. gadsimta mūzikā, izprot kā darbojas orķestris un kāda ir diriģenta nozīme tajā, kā arī ir iepazinuši Ludvigu van Bēthovenu un viņa muzikālo daiļradi.

_________________________________

2020./2021. MĀCĪBU GADS

Koncertlekcijas “Mūsu Maestro. Raimonds Pauls” un “Imants Kalniņš 80”

Šogad martā un aprīlī visiem 1.-12.klašu izglītojamajiem mūzikas stundās bija iespēja “apmeklēt” koncertlekcijas, kas veltītas izcilo latviešu komponistu – Raimonda Paula un Imanta Kalniņa nozīmīgajām dzīves jubilejām. Šo lielisko iespēju sagādāja programma “Latvijas skolas soma” un projekta koordinators Babītes vidusskolā. Izglītojamie atzinīgi novērtēja redzēto, kas ne tikai izklaidēja, bet arī deva jaunu un izzinošu informāciju.

_________________
Programma “Latvijas skolas soma” šobrīd mācību procesā aktīvi piedāvā izmantot digitālās kultūras norises

Piektdien, 12. februārī, kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” koordinatori pašvaldībās un izglītības iestādēs, kā arī pedagogi – kopumā teju 300 programmas ieviesēji tikās informatīvā tiešsaistes seminārā. Pārrunājot programmas īstenošanu esošo ierobežojumu apstākļos, izglītības iestāžu pārstāvji dalījās pieredzē, kā mācību procesā veiksmīgi izmantot digitālās kultūras norises.

________________

2020./2021. MĀCĪBU GADS

Izrāde “Putni”

2020. gada 11. un 12.martā Babītes vidusskolā viesojās Edgars Lipors un Goran Gora ar izrādi “Putni”.

Vai zināt, kā balodis būvē ligzdu? Cik plats ir vanaga spārnu atvērums? Kurš putns iemainīja zelta spalvas pret skaistāko balsi pasaulē? No kura lidoņa nobijās putnu draugs Edgars? To visu un vēl daudz vairāk bija iespējams uzzināt un pieredzēt izrādē „Putni”, kas sešos stāstos atklāja dažādus noslēpumus par putniem, kā arī par to, kā cilvēks dažādos vecuma posmos no jauna iepazīst putnu dzīvi, par cilvēka satikšanos ar putniem un ne tikai…

Iedvesmu šim asprātīgajam un emocionāli ekspresīvajam stāstam izrādes radošā komanda smēlusies latviešu tautas pasakās. Izrādes galvenais varonis saka: “Darbi nekur nepazudīs, bet putni… tie gan var aizlaisties vienā acumirklī, tāpēc nepalaidīsim garām iespēju ar tiem sasveicināties.”

Izrādes izglītojošo informāciju kopā ar dramaturģiju kopā likuši un stāstu radījuši autori Edgars Lipors, Lilija Lipora, Edgars Niklasons un Goran Gora. Izrādes māksliniece Guna Stikāne, gaismu mākslinieks Egils Kupčs. Izrādes galvenais ornitologs – Visvaldis Putniņš.

________________

Eko pedagoģijā balstīta audiovizuālā laikmetīgās dejas izrāde “Brīvības bioloģija. Zuša stāsts”

2020. gada 25.februārī programmas “Latvijas Skolas soma” ietvaros Babītes vidusskolā pie 10.-12.klašu izglītojamajiem viesojās dejas teātra kompānija
“ Stars’ Well” (Edgars Lipors, Lilija Lipora, Elīna Apsīte, Raivis Apsītis, Armands Kupčs, Kristīne Rublovska un Krists Krūzkops) ar eko pedagoģijā balstītu audiovizuālo laikmetīgās dejas izrādi “Brīvības bioloģija. Zuša stāsts”.

Tas ir stāsts par dabu un dabisko mūsos. Par pirmatnējību. Par to, ka mēs visi esam kopā un saistīti vienotā ekosistēmā – aļģes, zivis, ūdeņi, zeme, kukaiņi, putni, dzīvnieki un cilvēki. Mums visiem ir viena kopīga ieelpa un izelpa. Mēs katrs, tāpēc, ka esam piedzimuši, esam atbildīgi par savu kopējo māju – pasauli, un mēs esam līdzatbildīgi par plastmasa kalniem, okeānu un jūru mirušām zonām, upju aizsprostiem, skaņas un gaismas piesārņojumu, izzūdošām zivju, putnu un dzīvnieku sugām. Izrādes pamatā ir pasaulē tikpat kā izzudušas zivju populācijas Eiropas zuša stāsts – pilns noslēpumu, neizzinātā, un cilvēciskotas romantikas. Brīvības, kas ieslēgta bioloģiskā determinētībā. Ūdens pasaule mums apkārt – neredzama, bet klusi klātesoša. Izrāde iekustina skatītāju, liekot ķermeniski sajust izrādes stāstīto stāstu, kopīgo ieelpu un izelpu, kopīgo ritmu. Ķermeniska pieredze ir visnozīmīgākā, atmiņā paliekošākā pieredze – tā cilvēku saista ar viņa savvaļas būtību. Kustības prieks un apjausma mūs pietuvina dabiskajai sākotnei. Kustība ir bioloģiska un brīva, tajā ir daudz nejaušību, improvizācijas, tā ir klātesoša.

Izrādes veidotāju uzdevums ir – pavērt jaunu domāšanas kultūru – aicināt atgriezties pie savas dabiskās sākotnes, sajust sevi kā dabas un bioloģisku procesu daļu, būt vērīgam pret vietu, kurā dzīvojam un tiem, kas dzīvo līdzās. Aicināt nebūt vienaldzīgam pret pasaules ekoloģijas procesiem. Aptvert, cik ļoti mēs visi esam saistīti vienā ekosistēmas savienojamībā. Izrādes noslēgumā skatījāji tiek aicināti uz kopīgu sarunu.  

_________________

izrāde “Čomiņi”

2020. gada 13. janvārī Babītes vidusskolā viesojās Liepājas Goda teātra aktieri Edgars Ozoliņš un Rolands Beķeris ar izrādi “Čomiņi”.

Izrādes laikā labākie draugi Pāvils un Olivers risina dažādas problēmas par mīlestību, draudzību, vēlēšanos būt patstāvīgiem un izdabāšanu vecākiem.
Rolands Beķeris attēloja vietējo skolas radio balsi Pāvilu, kurš neskatoties uz to, ka ir mācītāja dēls, pārdeva skolā enerģijas dzērienus, taču Olivers, kuru atveidoja Edgars Ozoliņš, ir turīga tēva dēls, kurš bija spiests nomainīt savu uzvārdu no Ābols uz Bakaļars. Par Olivera jauno uzvārdu Pāvils nevarēja beigt smieties. Neskatoties uz grūtībām zēnu draudzību pārvarēja visus strīdus.

Babītes vidusskolas izglītojamie ir pateicīgi par šādu iespēju vērot šo izrādi. Ļoti interesantas bija vietas, kur aktieri cīnījās un apcēla viens otru, kā arī patika tas, ka bija sarunvalodas vārdi. Ieguvām jaunas idejas skolas radio pārraidēm. Uzskatām, ka skolā vajadzētu vairāk tāda veida izrādes, kuras ir interesantas un tajā pašā laikā smieklīgas un pamācošas.

___________________

Nodarbība “Mana runa pārliecina”

2019. gada 18. decembrī Babītes vidusskolā viesojās pasākumu vadītājs un improvizators Krišjānis Berķis, kurš vadīja divas radošās nodarbības “Mana runa pārliecina” 11. klašu un 12.klašu izglītojamajiem valsts programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros.
Darbnīcu mērķis bija iepazīties ar publiskās uzstāšanās mākslas pamatprincipiem, uzzināt par stratēģijām, kā pārvarēt bailes, kā ieinteresēt publiku un noturēt uzmanību, kā veidot saturu un paust viedokli, kā gūt reālu pieredzi, praktiski uzstājoties.
Nodarbībās izglītojamie caur smiekliem un jokiem apguva publiskās uzstāšanās mākslas pamatprincipus, klausījās, vēroja, kā arī paši praktiski uzstājās. 

________________

Izrāde “Kā saule gadījās”

2019. gada 10. decembrī projekta “Skolas Soma” ietvaros Babītes vidusskolā viesojās aktieri – Lauma Balode un Kārlis Krūmiņš, lai 2. klašu izglītojamie varētu izbaudīt Ingas Tropas izrādi “Kā saule gadījās”.
Šajā izrādē, izmantojot latviešu tautas teikas, virtuves rīkus un pārtikas produktus, aktieri ar bērnu līdzdalību atklāja brīnumus par Zemes, Saules, Mēness, zvaigžņu, ūdens un cilvēka izcelšanos. No kopīgi pagatavotās piparkūku mīklas bērniem bija iespēja atveidot un izgaršot izrādē gūtos iespaidus.

Režisore Inga Tropa par izrādi: “Izrādes ideja radās, darbojoties virtuvē kopā ar dēlu. Ikdienišķās lietas var pārvērsties iedvesmojošā rotaļā, reizē sniedzot iespēju apgūt jaunas prasmes un iegūt zināšanas radošā un nepiespiestā veidā. Lai iepriecinātu bērnus, nebūt nav nepieciešamas dārgas rotaļlietas.”

___________________

Monoizrāde “Koklītes ceļojums”

2019. gada 4.decembrī projekta “Skolas Soma” ietvaros Babītes vidusskolā 1.klašu izglītojamajiem bija iespēja klātienē piedzīvot aktiera, vīru kopas “Vilki” vadītāja, multiinstrumentālista Edgara Lipora monoizrādi „Koklītes ceļojums”.
“Koklītes ceļojums” ir monoizrāde pasakas formā, kur skatītāji tiek iepazīstināti ar dažādiem mūzikas instrumentu tēliem – bungām, dūkām, mandolīnu, ermoņikām, u.c., kam ir savs izskats un individuāls skanējums. 

_________________

Nodarbības “Mana runa pārliecina”

2019. gada 13. un 14. novembrī projekta “Skolas soma” ietvaros pie mums, Babītes vidusskolā, viesojās improvizācijas teātra aktrise Dita Nitiša.
 5. un 8.klašu izglītojamie piedalījās iedvesmojošā nodarbībā “Mana runa pārliecina” – gan klausoties un mācoties, gan pašiem aktīvi iesaistoties dažādos uzdevumos.
Nav noslēpums, ka uzstāties lielai auditorijai (kaut vai iziet klases priekšā) daudziem bērniem ir liels izaicinājums. Tādēļ nodarbībā “Mana runa pārliecina” izglītojamie mācījās atbrīvot savas dabiskās spējas uzstāties un improvizēt atbilstoši situācijai, kas ir viens no svarīgiem stūrakmeņiem visā dzīves garumā.
 Nodarbību beigās klases telpa strāvoja no pozitīvu emociju, smaidu un prieka pārpilnības.

____________________

Mācību ekskursija “Ziemeļu karš Latvijas teritorijā”

Babītes vidusskolas 8.ma klases izglītojamie devās mācību ekskursijā “Ziemeļu karš Latvijas teritorijā” kara muzejā.
Ekskursijas ietvaros izglītojamie varēja imitēt papīra lodes, katram bija iespēja izšaut ar tā laika ieroci, kā arī izmēģināja aizpogāt karavīru mētelīti un salikt puzli par kauju norisi. 

____________________

Mācību ekskursija “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”

Babītes vidusskolas 2.-7. klašu izglītojamie 2019. gada septembrī un oktobrī devās uz Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu un piedalījās ekskursijā “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”, kas atbalstīta ar Latvijas valsts simtgades programmas iniciatīvu “Latvijas skolas soma”.
Zooloģiskajā dārzā izglītojamos sagaidīja gide, kura vadīja šo nodarbību. Ekskursijas maršruts un saturs bija par Latvijas pilsētu ģerboņos atveidotajiem dzīvniekiem. Izglītojamajiem bija iespēja iesaistīties pētnieciskās aktivitātēs.
Ekskursijas laikā dalībnieki vēroja dzīvniekus un izzināja to dzīvesveidu savvaļā, klausījās teikas par dzīvniekiem, minēja mīklas. Iepazīto dzīvnieku izskatu salīdzināja ar ģerboņos attēloto, kā arī diskutēja par dzīvnieka izvēli Latvijas novadu pilsētu ģerboņos.

Pēdējais atjaunošanas datums: 25.01.2022 08:19
atpakaļ