Aktualitātes 2016./2017.m.g.
Šajā sadaļā publicējam aktivitātes, kas ir norisinājušās ESF projektā Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”.
Ādažu čipsu uzturklase – iecienītākais ekskursiju galamērķis
01.06.2017
Bauska – vieta, kur satiekas
30.05.2017
Bauskas ievērojamākos apskates objektus 5.d klasei bija iespēja iepazīt mācību ekskursijā 30. maijā. Ekskursijas laikā tika apmeklēta Bauskas pils, Bauskas alus darītava, Bauskas motormuzejs un Bauskas pilsētas muzejs.
Pedagogs Inese Rīna: “Pirms Bauskas pils apmeklējuma aizgājām līdz vietai, kur divas upes, Mūsa un Mēmele, satiekas un veido vienu upi – Lielupi. Pēc fotosesijas šajā unikālajā vietā, devāmies uz pili, kurā mūs gaidīja tematiska ekskursija “Deju stunda galmā”. Mēs tikām iepazīstināti ar galma sadzīves kultūru un deju nozīmi galmā. Vēsturiskā kostīmā tērpta programmas vadītāja stāstīja par renesanses laika tērpu un apavu modi un mācīja renesanses dejas. Mums bija iespēja gūt ieskatu gida profesijā.
Tālāk mūsu ceļš veda uz netālu esošo Bauskas alus darītavu, lai varētu iepazīt pārtikas tehnologa pofesiju. Lai arī visiem Bauskas alus vārds saistās ar alkoholisku dzērienu ražošanu, šeit tiek ražoti vairāki bezalkoholiskie dzērieni – Iesala dzēriens, Porters, Veselība, Kvass, Kambucha (tējas sēnes dzēriens). Ražotnē iepazīstināja ar alus ražošanas procesu, pārtikas tehnologa darbu, varējām apskatīt iekārtas, kas pilda alu pudelēs. Ražotnes apskate noslēdzās ar produktu degustāciju, kur katrs varēja iejusties degustatora lomā. Degustācijai tika piedāvāti pieci dzērieni, kur katru vajadzēja novērtēt – izskatu, smaržu garšu utt.
Bauskas motrmuzejā ļoti atraktīva gide stāstīja par mašīnu vēsturi, uzturēšanu un to, kā mašīnas nokļuvušas līdz muzejam. Izrādās, katrai mašīnai ir savs aizraujošs stāsts. Uzzinājām par auto mehāniķa un auto restauratora profesijām un to salīdzinājumu senatnē un mūsdienās. Ieguvām arī informāciju par to, kādas izglītības iestādes piedāvā apgūt auto mehāniķa profesiju.
Beidzamais pieturas punkts – Bauskas pilsētas muzejs, kur piedāvā “Atraktīvu piedzīvojumu Bauskā 20. gadsimtā”. Muzejā mums bija iespēja pabūt Dreņģera pārtikas preču un vīna veikalā, dzert tēju no patvāra un piekost ūdens kriņģeli. Interesi izraisīja Baranovska kalēja darbnīca ar visu nepieciešamo zirga apkalšanai. Jučiņa frizētavā uzzinājām, kā veidot auksto un karsto ondulāciju, Gobiņa un Kreicberga skroderdarbīcā noskaidrojām, ko māk skroderis un kā gludināt ar pletīzeri. Varējām arī redzēt vienu no pirmajiem televizoriem, kurš vēl arī darbojas.”
30.05.2017
Maija nogalē Ekoskolas padomes dalībniekiem notika ēst gatavošanas meistarklase, kuru vadīja viesnīcu un restorānu biznesa speciāliste, Babītes vidusskolas absolvente Inga Kalniņa.
Pavārmākslu, galda klāšanu un klientu apkalpošanas specialitāti viņa apguvusi mācoties Francijā, stažējusies tādās prestižās viesnīcās kā Hotel Negresco un Hotel Meridien.
Inga ir strādājusi arī kopā ar Latvijā populāro šefpavāru Mārtiņu Rītiņu.
Meistarklases mērķis:
- sniegt informāciju par studiju iespējām pavāra profesijas apguvē Latvijā un citās valstīs
- uzzināt par vietējo un sezonālo produktu lietošanu veselīga uztura gatavošanā
- praktiski darbojoties virtuvē, mācīties gatavot veselīgas uzkodas.
Nodarbībā piedalījās 17 skolēni. Ingas vadībā tika pagatavoti liellopu gaļas burgeri, saldo kartupeļu frī, 2 veidu saldējums no augļiem, sojas pupiņas ar čili un ķiploku mērci, šokolādes saldo kartupeļu kūka un kokosriekstu fondjū.
Democentra apmeklējums Ventspilī
29.05.2017
Babītes vidusskolas 7.a un 7.b klašu izglītojamie kopā ar pedagogiem Initu Krūmu un Diānu Pekšu apmeklēja Kurzemes Demo centru Ventspilī. Izglītojamie interaktīvā veidā tika iepazīstināti ar aktualitātēm klimata pārmaiņās. Bija iespēja uzzināt, kas ir klimata pārmaiņas, kādas klimata pārmaiņu sekas pasaulē sastopamas jau šodien, kam jāuzņemas atbildība par globālo sasilšanu, kādus pielāgošanās pasākumus veikt, lai mazinātu klimata pārmaiņu negatīvo seku ietekmi. Audzēkņi arī iejutās žurnālistu lomā, jo viņiem tika piedāvāts individuāli vai pāros izveidot savu „Zaļo avīzi” atspoguļojot tajā savus uzskatus par klimata pārmaiņām. Avīzes tika izdrukātas, un izglītojamie varēja tās paņemt līdzi uz mājām.
Pirmklasnieki apmeklē Piena muzeju Kazdangā
29.05.2017
Viesojamies Annas koku skolā
24.05.2017
Babītes vidusskolas 2.c un 4.c klases skolēni apgūst ainavu arhitektūras, dārzniecības un kokkopības pamatus. Ar nozarēm mazos interesentus iepazīstināja Maija Medne un Edgars Neilands.
Mazajiem smilšu dārziņi patiesi izdevušies. ☘
Kā top Ādažu čipsi
23.05.2017
Katrs skolēns sapņo nokļūt čipsu ražotnē un šāda iespēja bija 2. a klasei apmeklējot Ādažu čipsu ražotni un piedaloties Uzturklasē.
Ekskursijas laikā klases skolēni apskatīja čipsu ražotni, ielūkojās lielākajā kartupeļu noliktavā Baltijā un piedaloties uzturklasē izveidoja čipsus ar sev tīkamo garšu.
Izrādās, pārtikas tehnologa profesija nav no tām vienkāršākajām, arī citas ar kartupeļu pārstrādi saistītās profesijas ir ļoti atbildīgs darbs, lai gala patērētājs saņemtu kvalitatīvu produktu.
Veiksmīgas sadarbības pamatprincipi
22.05.2017
Babītes vidusskolas 10.a, 10.b un 11. klases izglītojamajiem ESF projektā Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” 22., 24. un 25. maijā notika apmācības karjerai nepieciešamo iemaņu attīstīšanai.
Apmācību mērķis – ļaut paskatīties uz sevi gan individuālā, gan grupas kontekstā, ietverot savu interešu, spēju un iespēju apzināšanos tālākās izglītības un iespējamās profesionālās karjeras virziena izvēlei.
Nodarbība sākās ar dienas mērķa izvirzīšanu. Dienas pirmajā pusē jaunieši apguva prasmi veidot savu viedokli un to argumentēt uzklausot citus, veica komandas sadarbības uzdevumus ar mērķi padziļināti apzināties savas personības stiprās un uzlabojamās rakstura iezīmes, esot elastīgiem un spējīgiem pielāgoties dažādām vidēm, radot veiksmīgus risinājumus problēmsituācijās. Veica grupu uzdevumus ar mērķi uzlabot savus darba rezultātus un sniegumu, pamatojoties uz atgriezenisko saiti un reflektīvo mācīšanos, vienlaicīgi palīdzot un atbalstot citus. Dienas otrajā pusē bija uzdevumi par atbildību lēmumu pieņemšanā, kā tiek sadalītas atbildības, lomas un pienākumi, lai katrs būtu iesaistīts darbībā. Noslēgumā skolēni mācījās izanalizēt dienas laikā piedzīvoto no personības izaugsmes aspekta: kāds ir mans personības tips attiecībā uz komunikāciju, sadarbību, līdzatbildību un risinājumu rašanu, mācījās noteikt, kādi iekšējie un ārējie resursi nepieciešami, lai izvirzītu mērķi un to sasniegtu saistībā ar izglītību un karjeras izaugsmi.
Jūnija sākumā nodarbību vadītājas tiksies ar klašu audzinātājiem, lai sniegtu informāciju par nodarbībās apgūto.
Iepazīstam profesijas
22.05.2017
Apmeklējot meistardarbnīcu uzņēmumā “Pure Chocolate” 1. a klases skolēniem bija iespēja iepazīt konditora profesiju, bet Jaunmoku pils meža muzejā uzzināja, ko nozīmē būt mežsaimniekam.
Mākslai pa pēdām
19.05.2017
Pateicoties Karjeras izglītības atbalsta programmai sākumskolas dziedošo kolektīvu “Pūpoliņi”, “Bizbizmārītes” un “Rozītes” dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Latvijas Nacionālo Operas un Baleta teātri un apskatīt Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.
Ekskursijas laikā tika izstaigātas vietas, kur ikdienā apmeklētājiem nav ļauts būt, dziedošo kolektīvu dalībnieki uzkāpa uz LNOB skatuves un apskatīja jūgendstila sarkano zāli.
Mākslas muzejā dalībnieki tika ievesti unikālā bibliotēkā, kura saglabāta kopš ēkas pirmsākumiem. Dziedošo kolektīvu dalībnieki gidei nodziedāja arī Pavasara dziesmiņu, atrodoties uz Mākslas muzeja jumta terases.
Plašā apskates programma ļāva gūt ieskatu tādās profesijās kā scenogrāfs, režisors, operas dziedātājs, mākslas zina’tnieks, kritiķis, gids, kasieris u.c.
LU Botāniskajā dārzā uzzinām par biologa, botāniķa un dārznieka profesiju
18.05.2017
Babītes vidusskolas 7.a un 7.c klašu izglītojamie, kopā ar saviem pedagogiem Diānu Pekšu un Silvu Romani, apmeklēja LU Botānisko dārzu. Projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” izglītojamiem bija iespēja iepazīt un izprast tādas profesijas kā biologs, botāniķis un dārznieks.
Interaktīvā veidā iepazīstam vides zinātnieka, vides risku novērtētāja, inženiera, ekonomista un valsts pārvaldes darbinieku profesijas
28.04.2017.
Dabaszinību nedēļu un ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālas izglītības iestādēs” ietvaros vidusskolas klasēs norisinājās radošās darbnīcas par tēmu “Klimata pārmaiņas”.
Darbnīcā “Gudrais mērs” izglītojamiem bija iespēja izprast, kādas klimata pārmaiņu sekas var skart dažādas pašvaldības Eiropā, kurām no tām ir nepieciešams pielāgoties un kādos pasākumos jāinvestē, lai novērstu potenciālo klimata pārmaiņu seku ietekmi.
Tehniski radošā darbnīca “Gudrais mērs” ir aizraujoša un unikāla grīdas spēle, kas ļauj izmantot izglītojamo iepriekš gūtās zināšanas ģeogrāfijā, dabaszinībās un sociālajās zinībās, kā arī aktīvi trenēt un pielietot loģisko domāšanu. Svarīga loma ir arī saliedētam komandas darbam.
Darbnīcas “Zaļā pilsēta” laikā izglītojamiem iedomātā pilsētā bija jāievieš risinājumi CO2 izmešu samazināšanai. Darbnīcā tika veikti pieņēmumi, notika darbošanās ar dažādām ierīcēm, veikti aprēķini un analizēti rezultāti. Noslēgumā dalībnieki veica aprēķinus, lai noteiktu, kādā apmērā pilsētā ir izdevies samazināt CO2 izmešu daudzumu atmosfērā un pārrunāja efektīvākos risinājumus un to realizēšanas iespējas Latvijā.
Radošajās darbnīcās izglītojamie iepazinās arī ar dažādu profesiju specifiku un guva ieskatu vides zinātnieka, vides risku novērtētāja, inženiera, ekonomista un valsts pārvaldes darbinieka profesijās.
Darbnīcās piedalījās 10.a, 10.b un 11. klase.
Lekcija vidusskolēniem “Kā gūt panākumus dzīvē?”
28.04.2017.
Karjeras izglītības ietvaros Babītes vidusskolā viesojās un vidusskolēnus uzrunāja LINEARIS Translations mārketinga un pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols .
Kārlis Ozols ir vairāku grāmatu autors un iedvesmojošā lekcijā izglītojamiem pauda vairākas atziņas par to, kā būt veiksmīgam savā karjeras izvēlē.
Dažas atziņas no lekcijā dzirdētā:
• augstākā izglītība vēl negarantē panākumus dzīvē;
• gan intravertiem, gan ekstravertiem ir vienādas iespējas gūt panākumus;
• nav vienas formulas, lai pateiktu, kas garantēs veiksmi dzīvē, katram ir savs ceļš uz panākumiem. Svarīgākais ir – darīt savu sirdslietu;
• bez rīcības panākumu nebūs;
• uzsākt savu biznesu var arī vidusskolā.
Katru tēzi un apgalvojumu lektors ilustrēja reālu piemēru no dzīves.
Babītes vidusskola kā izmēģinājuma skola piedalās Eiropas Savienības fonda finansētajā projektā “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”. Projektu Latvijā īsteno Valsts izglītības attīstības aģentūra un tā mērķis ir uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.
Babītes vidusskolas izglītojamie apmeklē “Skills Latvia 2017”
21.04.2017.
21.aprīlī 38 Babītes vidusskolas 7.-9.klašu izglītojamie kopā ar Karjeras konsultantēm Andru Mančasu un Anitu Kalniņu ESF projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālas izglītības iestādēs” ietvarā apmeklēja pirmo nacionālo jauno profesionāļu meistarības konkursu “Skills Latvia 2017” Ķīpsalā. Pasākuma laikā bija iespēja iepazīt 16 dažādas profesijas.