Lāčplēša dienas un Rīcības dienas pasākumi Babītes vidusskolā
Šogad Lāčplēša dienas pasākumi norisinājās kopā ar Ekoskolu programmas projektu “Rīcības diena”.
Rīcības dienas ietvaros uzņēmām viesus no Ogresgala pamatskolas, Olaines 1. vidusskolas un Cesvaines vidusskolas. Viesus aizvedām uz vienu no Babītes novada skaistākajām vietām Annas koku skolu, kur mūs laipni uzņēma skolas dibinātājs un Babītes vidusskolas absolvents Edgars Neilands. Edgars viesiem stāstīja par Annas koku skolas misiju, salīdzināja koku misiju ar cilvēku augstākajiem mērķiem, paplašinot jauniešu redzesloku un zināšanas.
Jauniešiem tika uzdoti arī āķīgi jautājumi un tika saņemtas asprātīgas atbildes.
Rīcības diena izvērtās ļoti sportiska, jo 4. – 12. klašu izglītojamie piedalījās Latvijas orientēšanās federācijas organizētajā pasākumā “Sprinta tūre”, kura mērķis ir veicināt sportiskās aktivitātes jaunatnes vidū, popularizēt orientēšanās sportu, atrast talantīgus jauniešus – jauno maiņu izlasei un noskaidrot Latvijas aktīvākās skolas orientēšanās sportā.
Apvienoto Nāciju Organizācijas Ģenerālā Asambleja 2015.gada 25.septembrī pieņēma rezolūciju “Mūsu pasaules pārveidošana: ilgtspējīgas attīstības programma 2030.gadam”.
Tajā ir izklāstītas kopīgās rīcības, kas pasaules mērogā tiks veiktas, lai virzītos pretim nabadzības izskaušanai un ilgtspējīgas attīstības panākšanai līdz 2030.gadam. Jaunā programma izstrādāta, balstoties uz 2000.gadā pieņemtajiem tūkstošgades attīstības mērķiem. Mēs izvēlējāmies mērķi: veicināt miermīlīgu un iekļaujošu sabiedrību ilgtspējīgai attīstībai, tāpēc Ekoskolu Rīcības dienā aicinājām pie sevis ciemos UNESCO Izglītības sekotra vadītāju Ilzi Dalbiņu, kura iepazīstināja mūsu izglītojamos un viesus ar UNESCO ilgtspējīgas attīstības mērķiem.
Lāčplēša dienā jo īpaši aktuāls kļūst jautājums: “Ko es varu paveikt Latvijas labā?” Tieši šo jautājumu izglītojamiem uzdeva Pierīgas partnerības pārstāve Brigita Medne, kas jauniešiem novadīja aktivitāti “Mazais simtgades pilsonis”, kas ir interaktīva diskusija par pilsonisko sabiedrību ar metodi “Četri stūri”.